Här har ni min adress :)

Tanken slog precis mig att jag har ju faktiskt en bostad nu och en adress. Och vad kan man göra med en adress? Jo man kan skicka saker till den såklart J Jag kommer stanna här till 5/8 så va bara säker på att det ni skickar kommer fram innan dess. Allt uppskattas stort som litet, tankar som saker. Men tänk på att jag är en backpacker med ont om plats i min kära väska. Jag saknar något svenskt! Svenskt godis, chips, en svensk tidning av något slag…

 

Nästan allt som vi har i Sverige går att köpa här i Australien men inte svensk ”mat”. Så mycket av det jag saknar från Sverige är färskvaror och är nog lite svåra att skicka då det tar i alla fall en vecka att skicka något. Jag saknar punschrullar, mormors kakor, kanelbullar, äppelpaj, grovt bröd mm….

 

Mamma jag saknar våra små fikastunder ihop med en nybakad fralla med ost och honung på.

Jag saknar också att grilla nu när det är sommar i Sverige, det är något speciellt med det.

Jag saknar att köra min kära racerbil och såklart saknar jag min familj, släkt och mina älskade vänner!

 

Som sagt det hade varit jätte roligt med lite överraskningar stora som små! Jag behöver få lite positiv energi här nu när jag jobbar så hårt. Jag har jobbat här i en månad nu och har kommit halvvägs i jobbandet. ”Bara” en månad kvar att jobba!

 

Josefin Göransson

c/o Aussie Nomads Backpacker Resort

P.O. Box 453

Bowen QLD 4805

Australia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0