Airlie beach

Våra danska vänner, jag och Emelie befinner oss nu i Airlie Beach. Vädret är tyvärr inte det bästa här, det har regnat varje dag sen vi kom hit. Vi ska åka båt till Withsundays på lördag-måndag för då såg vädret ut att bli någorlunda bra. Danskarna ska åka med båten idag så idag så nu ser vi inte dom på några dagar.

 

Här i Airlie beach har vi nu varit 2 dagar och mest chillat hittills. Det är en mysig liten stad. Vi testade utelivet en kväll och det var riktigt bra faktiskt. Dom spelade bra musik för en gångs skull som man kunde dansa till. Jag har också fått privatlektioner i danska så nu är jag en höjdare på det. Jag har lärt mig massa danska ord. En kväll bestämde vi att jag och Emelie bara fick prata danska och Christian och Erik fick bara prata Svenska. Det var kul men det är mycket lättare för danskarna att prata svenska än för oss att prata danska. Dom var riktigt duktiga på det. Igår kväll lagade vi mat ihop. Det blev tacos!!! Det godaste på länge!!!

Nu har vi sagt adjo till danskarna som nu har akt vidare mot Cairns. Jag och Emelie har testat att spela didgeridoo, ni vet ett traror som aboriginer blaser i. Det var skit svart men riktigt kul. Vi fick lara oss hur man gor med lapparna for att fa ljud och sa fick vi lara oss hur man gor olika djurlaten. Nu nar man vet hur svart det ar att spela, sa forstar man hur coolt det ar med dom som verkligen kan spela.

Vadret har faktiskt varit riktigt fint nu. Vi har legat vid lagunen varje dag. Det gar inte att bada havet pga yellyfish sa darfor har dom en jatte fin lagun vid havet som man far bada i.
Imon beger vi oss ut pa havet och till Withsundays. Det ska bli riktigt kul och jag hoppas att vadret kommer vara med oss. 


Vi stannade på en rastplats på vägen till Airlie beach, fin toa


Chauffören lagade mat åt oss


Matgäster




Lagunen


Airliebeach




Vi firade St.patricks day när vi var i Airlie beach, alla var grönklädda och hade roliga hattar på sig ink. jag


Diggerido lektion




Om ni kollar riktigt noga i bakgrunden ser ni en hel rad med ölkannor. Vi fick gratis öl på ett ställe och gratis mat. Vi lekte sen massa lekar, jag kom 2:a i limbo :D



Kommentarer
nanette

åh vad det ser härligt ut..

2011-03-27 @ 12:58:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0