Brisbane 26-28/2

Innan vi akte med bussen till Brisbane hade jag bestamt att prata med familjen for forsta gangen pa skype. Pappa fyllde ar idag (eftersom det i Sverige fortfarande var den 25/2) Jag fick en stor overraskning nar jag satte pa camen. Dar satt hela slakten eftersom dom var och firade pappa. Det var riktigt kul!

Vi tog sen bussen till Brisbane dar vi har varit i 2 dagar nu. Eftersom det har varit oversvamning har sa trodde jag att det skulle synas, att hus skulle vara forstorda och att det skulle vara skitigt mm. Vi var ju oroliga ett tag att vi inte ens skulle kunna aka hit. Men det syntes verkligen ingenting!! Det enda man sag var att vattnet var helt brunt men det var det enda. Jag pratade med nagra som bodde har och fragade om det verkligen hade varit mycket vatten har. Han visade pa en husvagg hur hogt vattnet hade varit, men det gick verkligen inte att forestalla sig.

Det har vi har gjort har i Brisbane:
Vi gick en runda pa stan och kollade in affarerna. Det ar ungefar samma affarer som i dom andra staderna vi varit i.
Vi testade pa Brisbanes uteliv. Vi var pa the Walley, dar vi traffade 2 killar som bjod oss pa flera drinkar och betalade var taxi dit. Men vi var mest med dom for att fa det gratis, typiskt tjejer antar jag :P Dom var ganska tontiga sa vi gick ifran dom sen nar vi fatt tillrackligt med dricka haha.
Vi har varit pa en marknad, gatt langs floden och varit i botaniska tradgarden. Dar fanns massa haftiga trad och annat kul. Vi la oss dar pa graset med en glass i handen och bara njot av det harliga vadret tillsammans med alla konstiga djurlaten.

Det sista jag vill beratta harifran ar att vi bodde pa ett hostel med 4 killar fran Skottland och en kille fran Irland. Dom hade den varsta tabiran ever. Det luktade sa jakla illa pa vart rum. Dom sov med skorna pa och anda luktade det pyton! Hostelet i sig var det sunkigaste vi bott pa hittils. Koket var jatte ackligt med massa kackelackor overallt, inte sa frasht.


Brisbane


Brisbane


Brisbane


Sahar sag det ut nar vi gick till marknaden. Det var jattemysigt att ga dar och det luktade gatt av alla blommorna som hangde over oss.






Vi sag annu en odla pa vagen dit. Odlor ar ungefar som myror i sverige, man ser dom overallt! Snart reagerar man inte ens langre :P


Botaniska tradgarden. Sjukt konstiga trad, men valdigt coola


Och sa sag vi en groda. Den ser inte sa stor ut pa bilden, men den var faktiskt det :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0