4/5 Nadi

Efter en god natts sömn vaknade vi till solsken och fick sen gratis frukost på hostelet som bestod av en tallrik med exotiska frukter, 2 korvar, toast och stekt ägg. Bästa frukosten på väldigt länge! Vi checkade sen in på vårt rätta hostel, fick ett dorm med 34 sängar i samma rum! Sen tog vi en lokalbuss in till ”city”. Bussen var en upplevelse i sig. Det fanns inga fönster på bussen, bara presenningar som dom drog ner om det behövdes. Om man ville hoppa av fick man dra i ett snöre som var kopplad till en cykelringklocka. Man använder rattmuff här mot värme, inte mot kyla som man använder den till i Sverige. Väl framme i den lilla staden var alla väldigt trevliga och sa Bula hela tiden till oss. Efter ett tag blev detta lite väl jobbigt. Så fort man gick in i en affär frågade dom vad man ville ge för en sak och prutade direkt. Så tillslut orkade vi inte ens gå in i affärerna som för övrigt inte var mycket att ha. Jag och Emelie köpte ett varsitt armband för 12kr. När man gick på gatorna var man typ unik om man var vit och alla fråga var man kom ifrån. När man svarade Sverige tyckte dom det var riktigt häftigt, så långt bort svarade dom. Det var först då som man insåg att jag verkligen är på andra sidan jorden nu och riktigt långt hemifrån.

 

Sen skulle vi bara försöka hitta den rätta bussen. Det var lättare än sagt kan jag tala om. Efter att ha väntat i säkert en timme kom tillslut bussen. Deras vägar är inte dom bästa här, gropiga och ojämna och vi åkte till och med en sträcka på stranden.

 

Vi la oss sen på stranden nedanför hostelet och såg på solnedgången. När vi sen gick till restaurangen på hostelet och skulle äta kvällsmat vilka träffar vi där då?! Jo Robinsson bröderna. Och det visar sig att Jack och jag fyller år på samma dag, imorgon! Så vi firade detta ihop ikväll med massa goda drinkar. Emelie beställde in 2 shorts till mig och Jack, personalen kom in med det på en bricka och sjöng happy birthday för oss i flera stämmor och trummade med skedar på borden. Jack bjöd mig också på en födelsedagsdrink som var riktigt god med bland annat baileys, banan och glass. Vi beställde också in ett helt rör på 3 liter med öl. Det var sen en eldshow på stranden där dom jonglerade med eldfacklor, knivar, dansade och sjöng. När sen klockan slog 24.00 skålade vi alla med varann och firade att jag och Jack fyllde år och igen sjöng alla för oss. Det kändes lite som nyårsafton att vänta på 12 slaget. Det var helt klart en bra start på min 23årsdag.

 



Kommentarer
Ida Gustafsson

Vilken resa du gör Josse! Hoppas och tror att du har det hur bra som helst! Helt underbara kort och vistelse du varit på! Jag vill åka iväg själv nu snart! Vi få ju umgås massa dagar för att du ska kunna berätta allt som ni gjort! Ha det nu underbart så ses vi till hösten såg jag! Njut av resan! Kramar!!

2011-05-27 @ 14:50:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0