5/5 Världens bästa födelsedag!!!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är faktiskt min födelsedag och jag befinner mig på andra sidan jorden i paradiset Fiji,

hurra hurra hurra!


Såhär tidigt har jag aldrig fyllt år på mina 23år eftersom Fiji ligger 10 timmar före Sverige. Emelie väckte mig när hon sjöng ”ja må hon leva” lite tyst för att inte väcka alla andra 32 i rummet. Vi satte oss ute vid poolen, åt frukost och tittade mot havet där solen höll på att gå upp, det var riktigt fint. Sen var det dags att börja vårt äventyr här på Fiji och åka ut till den första ön, vi kommer totalt åka till 5 olika öar. Vädret var toppen och vi hoppade på en slags färja som vi skulle åka med i 4 timmar innan vi var framme i Nabua Lodge. Jag hade inte ens kunnat föreställa mig hur fantastiskt fint det skulle vara här. Vi åkte förbi massa små mysiga öar med jätte fin strand runtom och turkost vatten. Man såg också på vissa ställen vart korallreven fanns. Jag förstår nu vad folk menar med paradis.

 

När vi kom fram till Nabua Lodge där vi skulle bo i 2 nätter höll jag på att tappa hakan för att det var så fint. Det var min födelsedag, vattnet var helt magiskt fint och vi skulle bo på en jätte mysig ö. Vi blev hämtade i en motorbåt från färjan och körda in till ön där glada fijianer stod och sjöng oss välkomna. Dom bar in våra väskor och jag kände mig som en prinsessa. Sen äntligen var det dags att lägga sig på stranden och bara njuta av dagen och allt fint man redan har fått se. Jag råkade somna där och blev sen väckt av Emelie som stod och sjöng för mig med en grön kokosnöt gömd bakom ryggen, som hon hade skrivit grattis Josefin 23år Fiji på och hade fyllt den med fanta. Grejen är den att jag har kanske pratat lite väl mycket om kokosnötter på senaste, jag har blivit mer eller mindre besatt av det. Jag tycker det är en häftig nöt. Emelie påstår att jag ville åka till Fiji mycket pga kokosnötterna. Kanske är det sant, haha. Så för Emelie var det inte svårt att gissa vad jag ville ha mest av allt i present. Vi har umgåtts nu i ca 4 månaders tid och blivit riktigt bra vänner. Emelie känner mig redan ut och innantill. Hon vet att jag älskar kokosnötter och sen hade hon köpt en ring till mig med ett lila hjärta på. Och ni som känner mig vet att jag älskar lila och särskilt allt med hjärtan på. Så Emelies presenter var klockrena. Jag blev så himla glad att jag brast ut i tårar. Jag trodde inte att jag skulle bli firad idag och så kommer Emelie med en kokosnöt som jag har tjatat om och en jätte fin ring som passade perfekt. Emelie du är underbar och jag är så glad att jag gör denna resan med dig! Vår vänskap har bara vuxit sig starkare och starkare för varje dag som går.

 

Läs hennes blogg och kolla in vad hon har skrivit om min födelsedag! Så fint skrivit.

www.emelaia.blogg.se

 

 

När det sen var dags för kvällsmat hade jag förhoppningar om något gott. Men så blev det inte riktigt. Vi fick stekt tonfisk och några kalla potatisbullar. Dessutom var det helt mörkt så man såg inte vad man åt. Inte den godaste födelsedagsmaten precis. Sen var alla tvungna att presentera sig inför varandra och givetvis sa Emelie att det var min födelsedag idag så då sjöng alla för mig. Kändes konstigt att bli firad på engelska.

 

Vi fick sen lära oss att dansa buladansen och avslutade kvällen med lite traditionellt kortspel, bla. tillsammans med Leonni (holländaren) som vi träffat i Australien, Nya Zeeland och nu i Fiji.

 

Det gällde att vara i säng innan 22.30 för då stängdes elektriciteten av på den lilla ön och det blev helt kolsvart överallt. Jag drog över myggnätet över sängen för det kändes lite säkrare mot alla små djur som kan komma in i hyddan under natten när man minst anar det. Det var den dagen och den födelsedagen. En annorlunda födelsedag som jag sent kommer glömma. Det hade inte kunnat bli bättre!

 

Även fast jag befinner mig på andra sidan jorden så var det många där hemma som tänkte på mig idag. Jag blev så himla glad för alla fina sms jag fick. Tack allihopa, ni är underbara och jag saknar er!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0